Monday, August 17, 2015

Entri 7- Si Merah Jambu

Teks: Nur Sa’adah Zahari
Foto: Nur Sa’adah Zahari

Inspirasi daripada buku Allah Tempat Meminta- Impian sejuta Jiwa

“Jika Allah menolong kamu mencapai kemenangan, maka tidak ada sesiapa pun yang akan dapat mengalahkan kamu.” ( surah Ali-Imran : 160 )

Alhamdulillah hari ini aku masih diberi peluang untuk hidup dimuka bumi ini melihat keindahan langit, gunung-ganang dan merasai setiap nikmat kurniaan Allah. Di pagi yang sejuk ini ingin ku kongsikan kisah hidupku. Semakin hari aku semakin tenang menghadapi setiap ujian Allah. Satu perkara yang aku belajar, rezeki itu sudah ada dan tidak perlu kita kejar. Apa yang penting kita mesti melaksanakan hak Allah itu dahulu dan berdoa supaya segalanya dipermudahkan. Subhanallah!

Terkenang akan kehidupaan harianku. Hari-hari mendatang setiap hari aku tidak pernah berhenti berdoa supaya kehidupan aku bertambah baik dan impianku untuk memiliki sebuah kereta tercapai. Tetapi berlaku sebaliknya. Aku seperti diberi ujian untuk dinilai sama ada aku seorang yang sabar atau tidak. Hatiku kuat atau tidak. Setiap malam, aku bangun bertahajjud dan solat hajat. Aku menangis dan merintih pada yang Maha Esa. Minta agar diberi petunjuk dan hidayah sebenar. Dalam masa yang sama masalah kewangan makin mengecewakan. Tetapi keyakinanku terhadap Allah, kuasa Allah makin tinggi.

Hanya yang ada hanyalah berdoa kepadaNya. “Ya Allah, Kau yang Maha Mengasihani dan memberi rezeki. Moga ada rezeki tersirat dan tersurat yang tak terjangkau dek fikiran hambaMu in, Ya Allah!”. Amin Ya Rabbal’alamin. Alhamdulillah, sesungguhnya Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengasihani. Hampir setahun aku melaksanakan hak Allah, akhirnya aku dapat memiliki si Merah Jambu. Masya-Allah, inilah kemenangan yang besar. Untuk menikmati janji itu, Allah cuma mahu kita beriman kepadaNya dan RasulNya.



Berinspirasikan buku yang berjudul “Allah Tempat Meminta” – Impian sejuta jiwa yang merangkumi 40 kisah banyak memberi dorongan untuk aku terus berazam. Azam untuk berusaha bersungguh-sungguh dalam melaksanakan tuntutan Allah.

**untuk dapatkan Buku ATM, boleh buat belian melalui saya Nur Sa'adah 01129693087

No comments:

Post a Comment