Friday, August 7, 2015

Salam Perkenalan

Teks: Nur Sa’adah Zahari
Foto: Carian Google


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang. Segala puji dan puja hanya bagiNYA. Maha SuciNYA daripada sifat lemah dan kurang. Ya Allah Kau permudahkan urusan hambaMu ini, jangan Kau susahkan. Disini saya mulakan dengan pengenalan dan perihal diri, nama saya Nur Sa'adah Binti Zahari. Dilahirkan di Hospital Baling, Kedah pada 23 Oktober 1991. Anak kedua daripada lima beradik. Menetap di Baling, Kedah pada masa kini. Mendapat pengajian awal di Sekolah Kebagsaan Pulai. Ditawarkan ke Sekolah Menengah Kebangsaan Syed Abu Bakar, Kupang untuk menamatkan SPM dengan memperolehi keputusan yang baik. Menyambung pengajian di Matrikulasi Kedah, Changlun selama 2 tahun. Akhirnya berjaya menjejaki kaki ke Universiti Sains Malaysia dalam bidang Sains Komputer. Alhamdulillah, dengan izin Allah saya bakal menerima segulung ijazah pada bulan November ini.

Saya sempat menimba pengalaman bekerja sebagai seorang penyelidik di Bahagian Jaringan & Industri Masyarakat (BJIM) di Pusat Pengajian Sains Komputer, USM semasa menjalani latihan industri selama 6 bulan. Manakala, setiap kali tiba musim perayaan saya akan menolong ibu menyiapkan tempahan baju raya. Di sini bermulanya saya ingin berjinak dalam dunia bisnes. Saya mempromosikan baju secara online di media sosial dan juga kepada pensyarah. Alhamdulillah dapat komen yang baik daripada rakan dan pensyarah. Dari komen dan kata-kata semangat ini menjadikan saya lebih bersemangat untuk mempunyai produk yang boleh diniagakan.

Alhamdulillah, sekali lagi dipanjatkan setinggi-tinggi syukur kepadaNYA kerana telah membuka pintu hati ini untuk menyertai Akademi Bekerja Dari Rumah untuk mencari ilmu tentang perniagaan, pemasaran dan ilmu-ilmu lain untuk lebih fokus pada perniagaan secara online. Semoga penyertaan saya dalam keluarga besar ABDR menjadi titik permulaan bagi saya lebih maju di masa akan datang. Semoga tunjuk ajar guru saya menjadi pembakar semangat kepada saya untuk menjadi lebih positif. Saya akhiri nukilan saya dengan Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Terima kasih.


No comments:

Post a Comment